60 min.
Garden of Delight is geïnspireerd op het gedicht Garden of Love van William Blake en Hooglied uit het Oude Testament.
Een emotionele reis over Liefde op het eerste, en … op het tweede gezicht!
Met Garden of Delight toont Lichtbende de Liefde van de mens en hoe die sinds het begin van de mensheid als een gave Gods bezongen wordt maar tegelijk door dezelfde mens besmeurd en onderdrukt wordt. Een reflectie op de liefde in al zijn facetten.
Mede mogelijk gemaakt door:
Gerrie Meijers / Francesca Ajossa – orgel
Nina Künzel – zang
Helene Jank – zang – percussie
Tim van Breemen – zang
Jan van der Plas – cello
Djessy van den Dries – viool
Rob Logister – Marie Raemakers – productie – concept – projectiebeelden – decor – techniek – muziekkeuze
Jeannette van Steen – eindregie
Kevin Volans – Walking Song
Régis Campo – Sonate 4 – La Follia
Meredith Monk – Facing North: Hocket
Jacob TV – The Garden of Love
Mauricio Kagel – Orgelstück 7 – Rosalie
Kurt Schwitters – Ursonate (gedeeltelijk naar Flora Geißelbrecht’s ‘Ur die Sonate’)
Jacob TV – The Shining City
Georg Friedrich Händel – Suite 448 – Sarabande I-II
David Lang – Just (After Song of Songs)
21 november 2023, Javier López Piñón
“Als publiek kun je je alleen maar overgeven aan deze naadloze combinatie van beeld en muziek. Een voorstelling die voorbijtrekt alsof men bladert in een bundel poëzie. Met Garden of Delight wordt de hoop in leven gehouden dat verlangen, inclusief de wanhoop die daar onderdeel van is,altijd een bron van levensvreugde moge blijven, en dat schoonheid inderdaad in staat is troost te bieden.”
17 oktober 2024 Anja Müller
“Het traliehek, dat de externe dwang en gevoeligheden verbeeldt waarmee liefde gevangen wordt gehouden, wordt uiteindelijk door het voltallige ensemble opgelost in een stuk gebaseerd op Salomo’s “Hooglied”. Muziek die met enkele klokkenspeltonen, pizzicato gespeelde viool en cello en teder gezongen woorden begint en in zijn stijgende climax oproept, even mantra-achtig als indringend, om te vertrouwen in jezelf en anderen. En in de liefde.”
16 oktober 2024, Sabine Fischer
“Die Künsler versuchten in ihrem Stück, die Liebe in all ihren Facetten zu reflectieren und bot sich her besser an als die Laterna Magica, entschprechende Figuren, Muzik und Gesang. Da war es niht immer alles melodisch, so wie man sich die Liebe eigenlich vorstellt. Das Spiel war durchzogen von Dissonanzen, um die weniger schönen Facetten der Liebe, wie Neid, Ungeduld, Verzweifelung hörbar zu machen.”
photos Majanka Fotografie